Sitemize Katkıda Bulunun

Merhaba, Sitemize yazılarıyla katkıda bulunmak isteyenler, bize bilgi@saksafonname.com e-posta adresinden ulaşabilirler. Teşekkür ederiz.

Mathias Eick ile Söyleşi

"Yazmaya başladığımda, kafamın içinde hangi müzisyenle çalışmaya ihtiyacım varsa onun sesini duyarım."

 Nordik müzik Avrupa cazının en güzel stillerinden biri. Norveç folk unsurlarının üzerinde büyük bir etkisi olduğuna inanıyorum. Adeta bir altın madeni olan Norveç`in geleneksel müzik unsurları sence bitmek bilmeyen bir kaynak mıdır ya da sorumu şöyle genişleteyim, bu altın madeni ne kadar süre daha üretken olacak?

Bana göre son albümüm Midwest’in oluşmasında Amerikan ve Norveç folklorik müziğinin büyük katkısı oldu. Kesinlikle bir altın madeniydi ve bana bir çok açıdan ilham kaynağı oldu. Her zaman yeni ilham kaynakları arayışı içindeyim. Bu albümüm böyle bir şekilde ortaya çıktı, bir sonraki ise daha farklı olacak.

Alman plak şirketi ECM’le çalışıyorsun ve müziğin ECM’in müzik anlayışıyla örtüşüyor. Bir miktar caz, daha çok çağdaş müzik ve klasik katkılarla başarılı bir kokteyl hazırlanmış. ECM`de kendini nasıl hissediyorsun? Sence ECM’insırrı ne?

ECM’i çocukluğumdan beri takdir ederim. Benim için şirkete davet edilmek büyük bir onur.  Muhtemel sebeplerden bazıları stüdyo olanaklarında en iyi sese ulaşmaları, büyük müzisyenlerin şirkette olması ve güzel şöhretleri. Ben de bu ailenin üyesi olduğum için mutluyum.

Son albüm Midwest’te benim All Stars diye tabir ettiğim Mats Eilertsen, Jon Balke, Helge Norbakken ve Gjermund Larsen gibi çok yetenekli müzisyenlerle çalıştın. Kayıt aşaması nasıldı? Kayıtlar Oslo’daki Rainbow’da gerçekleşmiş. Rainbow’da olmak ve yaşayan efsanevi mühendisi Jan Erik Kongshaug’la çalışmak nasıl bir his?

Yazmaya başlar başlamaz kafamın içinde hangi müzisyenle çalışmaya ihtiyacım varsa onların seslerini duymaya başlarım. Onlarla bağlantıya geçtim. Ne şanslıyım ki benimle çalışmayı kabul ettiler. Kayıt çok yoğun ve verimli geçti. Birkaç detaylı prova yapma şansımız olmuştu. Rainbow Stüdyo’da Kongshaug’la çalışmak her zaman bir rüyadır. Başlangıçtan itibaren stüdyoda ses harikadır.

Enstrümanına yaklaşımınla klasik yaklaşım arasında nasıl farklar var? Dinleyiciler çalışındaki dinamizmi ve duyarlılığı hemen farkediyorlardır ama sen çalış stilindeki faktörleri nasıl açıklarsın?

Müziğime klasik ve caz dünyasından sesler getirmek isterim ve bunlar için teknik çalışmalarımı yıllardır sürdürüyorum. Benim için en akıllıca şey çalabildiğim kadar çakmak ve bunlar arasında kendi müzikal kimliğimi yaratmak. Trompet dışındaki diğer enstrümanları dinlemek ve onlardan ilham almak benim için her zaman mükemmel olmuştur.

Nasıl müzik yazarsın? Beste süreci nerde başlar, nerde biter?

Bestelerimi telefonuma mırıldanarak başlarım, sonra evimde veya stüdyoda biraz piyanoda çalışırım. Diğer enstrümanlarla kaydederim ve üzerine doğaçlamalar yaparım. Yeni melodiler bulmayı denerim. Sonunda müzikleri notalara döker grup elemanlarına hem PDF hem ses dosyası olarak gönderirim. Daha sonrasında onlar kendi kişiliklerini katarlar.

Türkiye’ye son geldiğinde yeni doğan kızın hakkında konuştuğumuzu hatırlıyorum. Herhalde şimdilerde üç-dört yaşında olmalı. Kendini müzisyen bir baba olarak nasıl hissediyorsun? Pratik yapma fırsatın oluyor mu? Ya da müziğinde pozitif veya negatif bir etkisini hissediyor musun?

Evet, kızım üç buçuk yaşında ve bir de bir buçuk yaşında kız kardeşi var. Onları birleştirmek harika oldu çünkü nadiren üç-dört gün seyahat ediyorum sonra bir-iki hafta evde kalıyorum. Birlikte çok zaman geçiriyoruz. Onlar anaokulundayken günün geri kalan kısmında beste yapmak ve çalışmak için zaman bulabiliyorum. Müziğim üzerine çok büyük etkisi var, baba olduğumdan beri işime çok daha odaklandığımı hissediyorum.

Canlı çalmak ve albüm kaydetmek hakkında neler söylemek istersin? Senin için farkları ve benzerlikleri nelerdir?

Aslına bakarsan, son albüm için bir fark yok, çünkü stüdyoda canlı kaydettik. Ama bundan önceki albümde stüdyoda çok vakit geçirdik ve daha uzun bir süreçti. İkisini de seviyorum ama canlı çalarken herşey daha açık ortada ve bu daha eğlenceli !

Cazkolik okurları için sorularımı yanıtladığından dolayı teşekkür ederim. Seni 3 Aralık akşamı Salon IKSV’de tekrar izleyecek olmaktan mutluyum.

Teşekkürler. Ben de merakla bekliyorum .

Okunma 3828 defa Son Düzenlenme Son Düzenlenme Kasım 27 2015
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
Hüseyin Gürpınar

Nefesli müzik aletleri ile ilgilenmektedir.

Yorum Ekle

Gerekli olan (*) işaretli alanlara gerekli bilgileri girdiğinizden emin olun. HTML kod izni yoktur.

İletişim

E-mail:  bilgi@saksafonname.com