David Bowie`nin Yeni Albümü
David Bowie`nin yeni albümü bir caz albümü mü, yoksa caz müzisyenleriyle kaydedilmiş bir Bowie albümü mü?
David Robert Jones hepimizin bildiği ismiyle David Bowie yaşayan en büyük rock ikonlarından. Altmışlardan beri rock dünyasının kült karakterlerinden ve yetmişli yıllarda androjen görünümü, abartılı ve dejeneratif süslü kostümleriyle `Glam Rock’ın kralı` olmuş, popüler müziğin tam kırk yılına damgasını vurmuş bir müzik titanı...
Bu dehşet müzik insanının 69uncu yaşgününde müzikseverlere bir hediyesi var. Yrimisekizinci stüdyo albümü 8 Ocak`da raflarda yerini alacak. Albümün muğlak bir caz albümü olması ihtimali bile caz dünyasını heyecanlandırmaya yetebilir. Tabii bildiğimiz türden `Old School` caz değil albümde bizi bekleyen, bunu da belirtmiş olalım ve New York Times`ın sorduğu haklı sorulara bir soru da biz ekleyelim; "Bu albüm bir caz albümü mü yoksa Bowie`nin caz müzisyenleriyle kaydettiği bir `Bowie albümü` mü?". Sorunun cevabını elbette dinleyenler kendisi verecek.
Amerikalı caz müzisyeni, tenor saksofoncu Donny McCaslin’in çaldığı tutkulu sololar albümün sanki caz albümü hissini arttıran en büyük etmen. McCaslin’in 2015 kaydı Fast Future’da görev almış olan ekip, synth ve piyanolarda Jason Lindner, elektrik basta Tim Lefebvre ve davulda Mark Guliana çarpıcı ton değerleri ve müziği taşıdıkları modern ufuklarıyla yeni albümünde Bowie’ye yol arkadaşlığı ediyorlar.
New York Times’da yer alan habere göre Blackstar Bowie’nin elli yıllık kariyerinde yeni bir sayfa açacak albümlerden. 1969`dan beri birlikte çalıştıkları prodüktörü Tony Visconti Bowie’nin Kendrick Lamar’ın “To Pimp a Butterfly”da Hip-Hop’la içli-dışlı, daha ziyade cazla ilişkisinden hoşlandığı yapısını takdir ettiğinden bahsetmesi albüme olan merakımın dozunu yükseltti. Bowie ve prodüktörü Visconti ayrıca Stan Kenton ve Gil Evans’ın cazibesine kapıldıklarından bahsediyordu. Visconti 20. yüzyılın ortalarından iki büyük kompozitörü referans gösterirken. “Altmışların başında ilk tanıştığımız dönemlerden konuştuk. Her zaman pop ve rock öğeleri bakımından neler yapabileceğimizi görmeye çalışırken caz tanrıları her zaman bulunduğumuz yerin üzerindeki kaidede olurdu” diye bahsetmişti.
2014 sonlarında filizlenmeye başlayan bu yeni yönelim Bowie’nin üç disk olarak yayınlanan “Nothing Has Changed” albümünde yeralan Sue (or in a Season of Crime) parçasında McCaslin’in de solocu olarak yer aldığı Maria Schneider orkestrasında çalıştığı dönemde ortaya çıkmıştı. Bowie, Schneider’a birlikte çalışmak için teklif götürdüğünde Schneider kendi albümüne odaklanmak istediğini söyleyip çalışması için McCaslin’i önermişti.
Son Ekledikleri: Osman Ekinci
Yorum Ekle
Gerekli olan (*) işaretli alanlara gerekli bilgileri girdiğinizden emin olun. HTML kod izni yoktur.