Sitemize Katkıda Bulunun

Merhaba, Sitemize yazılarıyla katkıda bulunmak isteyenler, bize bilgi@saksafonname.com e-posta adresinden ulaşabilirler. Teşekkür ederiz.

Tobias Christl'ın "Wildern" Albümü

İyi caz şarkıcıları çıkarma konusunda Almanların ne kadar üretken olduğu tartışılır.
Çok iyi enstümanistleri, viritüözleri ve diğer her şeyleri var ama caz vokal konusunda daha iyi sonuçlar bekliyorduk diyebilirdik ki Tobias Christl ortaya çıktı. 37 yaşındaki sanatçı çok sayıda `tarz` sahibi erkek caz vokalisti arasında daha dolaysız bir sese sahip, yani, mırıldanarak söylemekler olsun, scat teknikleri konusunda şaşırtıcı uzmanlıklar olsun, farklı vokal denemeleri olsun bu tarz şeylere fazla meyletme ihtiyacı hissetmeden -biraz da doğal dürtülerin sonucu olarak- caz ve indie müziklerle doğaçlama arasında üstü cazla kaplanmış pop şarkıcısı, söz yazarı, doğaçlamacı, besteci, DJ ve Köln merkezli Klaeng Collective`in eş kurucusu aynı zamanda piyano, klarnet ve gitar çalabilen, New York`da Theo Bleckmann ile çalışmış bir sanatçı.

Sanatçının ünlü Alman müzik firması ACT`in "Young German Jazz" serisinden yayınlanan albümü "Wildern" yani "Poaching" yani "Kaçak Avcılık" gibi bir anlama gelen kaydı Paul Simon, Tom Waits, Leonard Cohen, Tom Yorke gibi bir dolu büyük ismin şarkılarına yaptığı farklı yorumlardan oluşuyor. Albümün ismi niye böyle diye soranlara da "biz çoğu zaman iyi şarkı avcılığı yapan insanlarız" gibi yanıtlar veriyor. Ama bu noktada öne çıkan tavır ise sanatçının bu ünlü parçaları kendisileştirmedeki başarısı ve çabası. Yukarda pop şarkıcısı dedik ama siz bakmayın, bir caz beşlisinin önünde söyleyen biri ne kadar pop şarkıcısı olabilir, değil elbet! Bu arada, arkasında çok iyi bir dörtlünün olduğunu söylemeden geçmeyelim, kendisiyle beş! Tenor saksofon ve klarnet çalan Peter Ehwald, gitar ve efektlerde Sebastian Müller, basta Matthias Akeo Nowak ve davulda Etienne Nillesen gerçekten iyi performans sergiliyor.

Bu noktada Christl`ın söylediği şarkının ruhunu ortaya çıkarmak için tarzların kıyısında dolaşması, kimi zaman sert kontrastları tercih etmesi, beklenmedik dönüşleri müziğine katabilmesi gibi açık fikirli tavırların önemle altını çizmek lazım. Mesela, eleştirmenler bu durum için albümün açılışında yer alan Paul Simon`ın "Sound of Silence"ını örnek veriyor ve dinlemeye başladıktan çok kısa süre sonra şarkının anlamını kendiliğinizden anlıyorsunuz diyorlar.

Tamam, birçok bakımdan belki katıksız bir `old school` caz şarkıcısı değil Tobias Christl ama bir crossover şarkıcısı ya da bir fusion şarkıcısı da değil, yeni nesil şarkıcılar isteseler de eskisi gibi olmuyor, olamıyorlar, olmak istemiyorlar... ama bu onların iyi birer caz şarkıcısı olduğu gerçeğini değiştirmiyor çünkü zaman değişiyor...
Okunma 3596 defa Son Düzenlenme Son Düzenlenme Ekim 26 2015
Submit to DeliciousSubmit to DiggSubmit to FacebookSubmit to Google PlusSubmit to StumbleuponSubmit to TechnoratiSubmit to TwitterSubmit to LinkedIn
Elif Gezer

Müzik öğretmenidir.

Yorum Ekle

Gerekli olan (*) işaretli alanlara gerekli bilgileri girdiğinizden emin olun. HTML kod izni yoktur.

İletişim

E-mail:  bilgi@saksafonname.com